اصفهان- ایرنا- کمبود سوخت نیروگاه‌ها در روز سه‌شنبه به قطعی برق تعدادی از صنایع در ۲ شهرستان استان اصفهان منجر شده است.

به گزارش ایرنا، مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور امروز از اعمال خاموشی‌ در برخی از کلانشهرها و مناطق کشور بدلیل کمبود سوخت نیروگاه‌ها خبر داد و گفت: به دلیل افزایش میزان مصرف گاز در بخش خانگی ناشی از افزایش سرما، عرضه سوخت گاز به نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه شد و نیروگاه‌ها نتوانستند برای تامین سوخت گاز اقدام کنند و به همین دلیل برخی از آنها خاموش شدند که همین مساله موجب بروز خاموشی‌ها شده است.

سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز برق تعدادی از صنایع در مناطق صنعتی نجف آباد، علویجه و اشترجان به دلیل محدودیت ایجاد شده در تامین گاز نیروگاه های کشور و پایداری شبکه سراسری برق، قطع شد.

امیر رمضانی با تاکید بر اینکه قبل از قطعی برق به این واحدهای صنعتی اطلاع رسانی صورت گرفت، افزود: ۲۵ منطقه صنعتی در استان اصفهان وجود دارد که در صورت بروز محدودیت های دیگر، خاموشی و قطعی برق در آنها به صورت گردشی اعمال می شود.

وی با بیان اینکه در این روز خاموشی و قطعی برق در بخش خانگی اعمال نشد، تصریح کرد: اگر این خاموشی ها اعمال نشود ممکن است فرکانس کل شبکه برق قطع شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: ما محدودیت تولید برق نداریم اما بدلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، تامین و تحویل گاز به نیروگاه های کشور با محدودیت مواجه شده و سقف تولید برق پایین آمده است.

سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان از مردم خواست تا با صرفه جویی در مصرف گاز و برق ، مسوولان و صنایع را برای جلوگیری از خاموشی و قطعی برق همراهی کنند.

علی اکبری مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به ایرنا گفت که امروز خاموشی در این شهرستان به دلیل محدودیت سوخت نیروگاه ها اتفاق نیفتاد.

استان اصفهان با بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک برق و چندین نیروگاه بزرگ و کوچک با یکی از بزرگترین شبکه های برق کشور را دارد و با وجودی که نیروگاه های آن سهم بسزایی در تولید برق دارند اما معضل کاهش گازرسانی به آنها در روزهای سرد زمستانی، احتمال ناپایداری شبکه و خاموشی را افزایش داده است.

مصرف گاز در سال جاری در استان اصفهان نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

این استان پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد.

به گزارش ایرنا، اکنون میزان مصرف برق کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴.۵ درصد افزایش یافته که ناشی از شیوع بیماری کرونا و بخش عمده آن مربوط به مصرف برق در بخش صنایع کشور پس از بازگشایی‌ها است.