سخنگوی صنعت برق گفت: با اقداماتی که صورت گرفته مخصوصاً همکاری بخش صنعت، خاموشی‌ها نسبتاً کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی در رابطه با خاموشی‌های ۲۴ ساعت گذشته افزود: بخش صنعت با جابجایی بار در ساعات اوج مصرف با ساعات پایانی شب باعث شد که بخشی از حجم بار کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که بخش صنعت تعمیراتی که قرار بود در ماه‌های آینده انجام دهد را به این روزها انتقال نماید گفت: در صورت انجام تمهیدات لازم و همکاری مردم، امیدواریم اقدامات تأثیرگذار باشد و از میزان خاموشی‌ها کاسته شود.

رجبی مشهدی با بیان اینکه خاموشی‌ها برای اغلب نقاط کشور است یادآور شد: خاموشی‌ها شهرهای کوچک و بزرگ ندارد و اغلب نقاط کشور را در بر می‌گیرد.

وی به وقوع حادثه در مناطق مختلف برای تجهیزات اشاره کرد و گفت: این حوادث به خاطر افزایش مصرف است که به تجهیزات آسیب می‌رساند و همکاران ما به صورت تمام وقت آمادگی رسیدگی و رفع عیوب را دارند.

این مقام مسئول به حادثه دیروز ترانسفورماتور تهران پارس (شرق تهران) اشاره کرد و افزود: ترانسفورماتور تهران پارس دچار آسیب دیدگی و آتش‌سوزی شد و منجر به ایجاد محدودیت‌هایی در آن منطقه شد که با تلاش همکاران ما بخشی از مصرف به منطقه‌ای دیگر منتقل شد، ولی همچنان در تلاش برای برطرف کردن مشکل ترانسفورماتور تهران پارس هستیم که در صورت رفع مشکل به‌طور دقیق به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: تا برطرف شدن این مشکل مردم مناطق تهران پارس و قیطریه و دیگر بخش‌های شرق تهران دچار محدودیت‌هایی خواهند بود که امیدواریم به زودی برطرف شود.
صرفه‌جویی در بخش اداری ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات است

سخنگوی صنعت برق گفت: عمدتاً در بخش اداری صرفه‌جویی که انجام شده است ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات بیشتر نیست و باید برای حل مشکل، راهکاری برای اصلاح ساعت کار اعمال شود که این تاثیرگذارتر خواهد بود.