“حسین سلیمی” با بیان این مطلب افزود: با پایان یافتن تعمیرات اساسی واحد ۲ بخار نیروگاه و با بکارگیری این واحد ظرفیت تولید برق به ۲۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت در روز افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از تولید روزانه ۲۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت برق در این نیروگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) “حسین سلیمی” با بیان این مطلب افزود: با پایان یافتن تعمیرات اساسی واحد ۲ بخار نیروگاه و با بکارگیری این واحد ظرفیت تولید برق به ۲۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت در روز افزایش پیدا کرد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز به دست کارکنان متخصص داخلی را از دیگر اقدامات این نیروگاه در عرصه تعمیرات و نگهداری واحدها به منظور تداوم تولید عنوان کرد و افزود: نیروگاه بندرعباس نیروگاهی با قدمتی ۴۱ ساله است که این موضوع باعث شده تا صاحب نیروهای انسانی توانمند، با تجربه و تخصص‌های ارزشمندی شود که با تکیه بر همت و تلاش کارکنان شاهد رفع محدودیت‌ها و بهبود روند تولید برق این واحدها در نیروگاه باشیم.

سلیمی افزود : واحد دو بخار نیروگاه بندرعباس پس از تعویض پره‌های توربین فشار ضعیف، بازسازی پمپ‌های فشار ضعیف و فشار قوی، تعویض، ترمیم و بازسازی لوله‌های بویلر، تمیزکاری کندانسورها و مبدل‌های حرارتی، کار بر روی سیستم خنک کننده آب و حوضچه آبگیر و تعویض و سرویس ولوهای فشار قوی و فشار ضعیف توربین و بویلر با موفقیت وارد مدار شد.

لازم به ذکر است، هم اکنون چهار واحد ۳۲۰ مگاواتی و دو واحد گازی ۲۵ مگاواتی در مدار بوده و وظیفه تامین انرژی الکتریکی را برعهده دارند.

انتهای پیام/